[O1] Wymiana rozrządu silnik BFQ

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kolod
    Classic
    • 2014
    • 1

    [O1] Wymiana rozrządu silnik BFQ

    piotrex, czy nadal w Verandzie sie stołujemy?
    Nie bylo mnie 2 miechy i wypadlem z obiegu informacji.
    Jakby co, to zarezerwujesz?
  • pures
    Classic
    • 2013
    • 7

    #2
    [O1] Wymiana rozrządu silnik BFQ

    Witam,
    Mam przebieg 150tys, i planuje wymiane rozrządu szukałem na forum opisu gdzie znaki itp. ale nic nie moge znalezć.
    Czy ktos mogłby mnie wspomóc jakims pdfem albo zrzutem z autodaty?

    Auto to Octavia 1,6i BFQ , 2008 tour

    Pozdrawiam.

    Komentarz

    • artek_bartek
      Classic
      • 2012
      • 21

      #3
      Znkaki na rozrzadach to juz przezytek teraz sie uzywa specialnych kluczy do blokady i tak sie pewnie ustawia rozrzad w Twoim aucie.
      Octavia II 1.9 Tdi Laurin & Klement

      Komentarz

      • piotrek_os
        RS
        S_OCP Member
        • 2006
        • 8162
        • Octavia II (1Z3)
        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

        #4
        Re: Wymiana rozrządu silnik BFQ

        Zamieszczone przez pures
        Witam,
        Mam przebieg 150tys
        ryzykant
        Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

        Komentarz

        • gomar
          Rider
          • 2012
          • 480

          #5
          Tak jak koledzy pisali znaki ciężko znaleźć, bo ich raczej nie ma... Ja zrobiłem sobie znaki sam... Ogólnie polecam najpierw dobrze zaznajomić się z tym jak się wymienia rozrząd w danym silniku i ewentualnie zaopatrzyć się w potrzebne blokady. Dzięki nim wymiana jest dziecinnie prosta. Co do pdf poszukaj na forum można sobie conieco ściągnąć albo nawet online znaleźć
          SPRZEDAM! Nakładki na rączkę fotela do OII :
          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...046007#1046007

          Komentarz

          • czernobyl
            L&K
            • 2008
            • 1276
            • Octavia III (5E3)
            • BFQ 1.6 MPI 102 KM
            • BSE 1.6 MPI 102 KM
            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

            #6
            Zamieszczone przez piotrek_os
            ryzykant
            dlaczego? ja przy 160kkm obejrzałem się, że aftermarketowy rozrząd ma żywotność na 60kkm, a nie 90 (czyli - zamiast czekać do 180kkm jak myślałem pierwotnie) - nic się nie stało, zresztą to 8v, co najwyżej Cię zlawetują, bez dalszych większych konsekwencji, nic wierzchem nie wyjdzie

            Komentarz

            • artek_bartek
              Classic
              • 2012
              • 21

              #7
              Jak ktos nigdy nie wymienial rozrzadu to nie jest to takie proste. Jak bedziesz wymienial pierwszy raz to popros kogos kto sie zna zeby ci pomogl bo latwo mozna sie pomylic a potem juz nie bedzie tak latwo poznacz sobie wal i walki rozrzadu najlepiej bialym korektorem w kilku miejscach.
              Octavia II 1.9 Tdi Laurin & Klement

              Komentarz

              • byq
                Ambiente
                • 2012
                • 171

                #8
                Zamieszczone przez czernobyl
                zresztą to 8v, co najwyżej Cię zlawetują, bez dalszych większych konsekwencji, nic wierzchem nie wyjdzie
                Silnik raczej jest kolizyjny wiec pewnie pognie zawory
                Inline 5 cylinders

                Komentarz

                • piotrek_os
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 8162
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez czernobyl
                  Zamieszczone przez piotrek_os
                  ryzykant
                  dlaczego? ja przy 160kkm obejrzałem się, że aftermarketowy rozrząd ma żywotność na 60kkm, a nie 90 (czyli - zamiast czekać do 180kkm jak myślałem pierwotnie) - nic się nie stało, zresztą to 8v, co najwyżej Cię zlawetują, bez dalszych większych konsekwencji, nic wierzchem nie wyjdzie
                  bo ja tyle km bym nie robił na rozrządzie, a jak pasek strzeli to jeszcze kosztów dojdzie.....i napewno bym się sam nie brał za wymiane jakbym nie miał o tym pojecia
                  Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                  Komentarz

                  • adi747
                    L&K
                    • 2008
                    • 1138

                    #10
                    najważniejsze przy każdym rozrządzie jest obrócenie silnikiem po wymianie ręcznie bez odpalania wtedy mamy czarno na białym czy spotkaja sie tłoki z zaworami czy nie
                    no i lipa jest jak nie idzie zgrać znaków tak jak u mnie wczoraj wtedy trzeba samemu od początku wszystko znaczyć
                    http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
                    była:2006 octavia 1fl 101KM ATD
                    2001 octavia 1fl RS 180KM AUQ
                    JEST
                    megane 3 rs 2.0T niby 250Km a chyba więcej
                    octavia 1FL kombi 1.9TDI 4X4 ATD
                    octavia 2 2.0TDI BKD

                    Komentarz

                    • opermon
                      Rider
                      • 2008
                      • 318
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                      #11
                      Zerknij tutaj: http://elsaweb.spaghetticoder.org/na...4/13/10072416/
                      Octavia 2 FL 1,4 CAXA, 12r

                      Komentarz

                      • mariush19
                        Rider
                        • 2009
                        • 634
                        • Octavia III (5E3)
                        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                        #12
                        pures, jako że 2.0 to większy bliźniak 1.6 pozwolę sobie wstawić zdjęcie swojego silnika, rozrządy mamy identyczne.

                        na kole zębatym wałka rozrządu znaki są w tym miejscu


                        na kole zębatym wału korbowego czego nie widać niestety na zdjęciu znak jest na godzinie 12-stej i pokrywa się ze znakiem na blaszanej obudowie tego koła .
                        Rolkę napinamy zgodnie ze strzałką, siła napięcia do pokrycia się wskazówki rolki z wycięciem. Pompa wody na oringu i trzech śrubkach. Najwięcej roboty jest z rozebraniem prawej łapy silnika, trzeba go odpowiednio podeprzeć . Trzeba się zaopatrzyć w nasadkę spline nr 20 (chyba) do obracania wału korbowego.
                        Ogólnie wymiana paska sama w sobie jest trywialnie prosta i nie trzeba do tego celu żadnych blokad. Ja rozebrałem w ciągu jednego popołudnia i założyłem pasek, następnego dnia poskładałem osprzęt. Przyda się pomoc drugiej osoby.

                        Komentarz

                        • adi747
                          L&K
                          • 2008
                          • 1138

                          #13
                          nasadka do obracania wału to 19 koronkowe :diabelski_usmiech mariush19 dzięki za pomoc auto złożone i jeżdzi ja akurat podwieszałem silnik więc było prościej
                          http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
                          była:2006 octavia 1fl 101KM ATD
                          2001 octavia 1fl RS 180KM AUQ
                          JEST
                          megane 3 rs 2.0T niby 250Km a chyba więcej
                          octavia 1FL kombi 1.9TDI 4X4 ATD
                          octavia 2 2.0TDI BKD

                          Komentarz

                          • mariush19
                            Rider
                            • 2009
                            • 634
                            • Octavia III (5E3)
                            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                            #14
                            Tak podwieszanie jest o wiele wygodniejsze, a tak w kanale trzeba ustawiać podnośnik pod miskę, dla potomnych wstawiam jeszcze jedną fotkę z autodaty

                            Komentarz

                            • t271828
                              Elegance
                              • 2008
                              • 928

                              #15
                              Zamieszczone przez piotrek_os
                              jak pasek strzeli to jeszcze kosztów dojdzie
                              Slyszal ktos o takim przypadku zeby 1.6 pasek nie wytrzymal ? Serio pytam.

                              Komentarz

                              • logan_x
                                Rider
                                • 2011
                                • 401
                                • Octavia I (1U2)
                                • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                #16
                                W 1.6 BFQ pierwsza wymiana rozrządu jest między 90 a 120 kkm, po jakim przebiegu zrobić następną ?

                                Komentarz

                                • piotrek_os
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2006
                                  • 8162
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                  #17
                                  logan_x, ja bym tak robił gdzies po 80 tys - jezeli chodzi juz o kolejna wymiane
                                  Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                                  Komentarz

                                  • pures
                                    Classic
                                    • 2013
                                    • 7

                                    #18
                                    Pierwsza wymiana 90tys, nastepna po 60tys.
                                    To nie jest pierwsza wymiana ktorą robie, jestem mechanikiem z zawodu.
                                    Dzieki bardzo za zdjecia i skany
                                    Jutro wymieniam.

                                    Komentarz

                                    • logan_x
                                      Rider
                                      • 2011
                                      • 401
                                      • Octavia I (1U2)
                                      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                      #19
                                      Czytałem na forum wątek w którym było napisane, że wszystkie silniki VW (1.4, 1.6, 1.8 i 2.0) nawet te 8 zaworowe są kolizyjne.

                                      Komentarz

                                      • pures
                                        Classic
                                        • 2013
                                        • 7

                                        #20
                                        To ten wątek http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=25077

                                        Teraz tez juz wiem, ze kolizyjny

                                        Komentarz

                                        • czernobyl
                                          L&K
                                          • 2008
                                          • 1276
                                          • Octavia III (5E3)
                                          • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                          • BSE 1.6 MPI 102 KM
                                          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                          #21
                                          wykop
                                          to mi żeście humor popsuli, że jednak kolizyjny
                                          czas umówić się z warsztatem, zrobiłem kolejne 60k na rozrządzie i tym razem zmienię na czas

                                          Komentarz

                                          • pures
                                            Classic
                                            • 2013
                                            • 7

                                            #22
                                            Ja chcialbym podziekowac za pomoc , rozrzad juz zrobił 10tys. i jest okej.

                                            pozdrawiam

                                            Komentarz

                                            • RURKA
                                              Classic
                                              • 2008
                                              • 31

                                              #23
                                              Witam,
                                              Chciałbym wrócić do tematu na chwilę.
                                              Stoję przed rozrządowym dylematem.
                                              Autko 1.6 BFQ ma 50 000 km. przebiegu od 2008 r.
                                              Rozrząd planowany przy 90 000 km.
                                              Ale minęło już prawie 6 lat ( w listopadzie ), więc sama guma paska już jest podstarzała i zastanawiam się czy wymieniać teraz całość czy tylko sam pasek.
                                              Za kolejne 5 lat ( niestety mało jeżdżę ) wymieniłbym ponownie pasek ż całą resztą osprzetu . zrobię pewnie kolejne 40 - 50 tys km. do tego czasu.

                                              Pytanie czy to rozsądne podejście ?
                                              Octavia Tour 1.6 BFQ

                                              Komentarz

                                              • kamilwlc
                                                Classic
                                                • 2013
                                                • 20

                                                #24
                                                Nie głupie ale w takich wypadkach po wymianie samego paska lubi pompa wody zacząć cieknąć po jakimś czasie Ja bym wymienił komplet dla świętego spokoju. Tym bardziej że robisz to dla siebie a nie dla kogoś (czyt. potencjalnego kupca)

                                                Komentarz

                                                • RURKA
                                                  Classic
                                                  • 2008
                                                  • 31

                                                  #25
                                                  no właśnie... muszę rozważyć temat.
                                                  Fakt, że nie zamierzam sprzedawać auta i robię dla siebie ... ale tak czy inaczej to dopiero "połowa" życia całego osprzętu.
                                                  Octavia Tour 1.6 BFQ

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...